Content creëren doe je zo!

//Content creëren doe je zo!
  • content ontwikllen

Content creëren doe je zo!

Leer kwaliteit content te creëren!

Content creëren is altijd een hot topic. Met goede content geneer je immers veel bezoekers, klanten en leads. Helaas is het maken van kwaliteit content waarmee een doelgroep zich verbonden voelt bij een bedrijf of merk, niet altijd makkelijk te creëren. In dit artikel geef ik een aantal tips die je de benodigde handvatten geeft om content te kunnen creëren die wel aansluiten op de behoeft van jouw doelgroep.

Tips voor blog topics die inspireren!

Door te starten met een blog creëer je de mogelijkheid om in discussie te treden met jouw doelgroep. Voor een bedrijf is een blog een prima manier om een trouwe community op te bouwen. Door het geven van tips, handige weetjes en ondersteuning omtrend een merk of product, geeft je waardevolle informatie aan je community en ontvang je als bedrijf belangrijke feedback door middel van de reacties. Maar hoe zorg je keer op keer voor interessante blog content waar bezoekers ook echt iets aan hebben?

Hieronder enkele tips om interessante onderwerpen te vinden en te gebruiken voor het schrijven van hoogwaardige content.

  • Analyseer je concurrenten – Ook je concurrenten zitten niet stil en hebben vaak een blog en andere Social Media kanalen waarop zij met hun community communiceren. Zoek uit waar zij over bloggen, en hoe vaak iets ge-liked en gedeeld is. Zo kun je na gaan welke topics goed werken en welke je beter kunt vermijden.
  • Creëer unieke content! – Ik blijf het herhalen. Kopieer NOOIT maar dan ook NOOIT artikelen van anderen. Creëer unieke content met tips en een duidelijke structuur. Zo dat men in de praktijk er ook daadwerkelijk wat aan heeft en kan toepassen.
  • Abonneer je op hoogwaardige blogs – Volg belangrijke grote spelers in je branche. Zo blijf je up-to-date over de laatste ontwikkelingen in de markt. Maak hiervoor gebruik van een RSS-reader.
  • Probeer vragen van klanten te achterhalen – Er worden in forums en op Social media kanalen als Twitter en Facebook een heleboel vragen gesteld. Zoek bijvoorbeeld eens op specifieke zoekwoorden of zinnen.
  • Meest gestelde vragen klanten service en sales – Achterhaal welke vragen en onderwerpen klanten bespreken bij de sales en klantenservice van je onderneming. Zo kun je direct op je blog veel voorkomende vragen en onderwerpen behandelen.

Verwerk je content in verschillende vormen als artikelen, video’s of bijvoorbeeld een handleiding. Probeer verschillende vormen en combinaties uit om te achterhalen wat het beste werkt. Uiteindelijk gaat het om e content die bezoekers willen delen. Hou wel ingedachte dat het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit!

Gebruik van video content!

Tot slot nog een aan tips voor goede video content: Het gebruik van video om online een boodschap over te brengen is hot! Je hoeft geen mega budget te hebben om toch goede video content te kunnen creëren.

  • Product videopresentaties – Er is natuurlijk geen beter manier om een product onder de aandacht te brengen dan via beeld. Een presentatie hoeft geen 10 minuten te duren. Hou het dus kort en bondig. Ik raad aan om de video’s op YouTube te plaatsen. Vergeet niet om in de beschrijving van de video een link te plaatsen naar het betreffende onderwerp op de site.

Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden om originele video content te creëren. Denk bijvoorbeeld eens aan een review of interview met een klant. Ik hoop dat ik je met deze tips een zet in de goede richting heb geven om frisse en originele content te maken.

Voor meer informatie of uitbesteden van content ontwikkeling kun je contact met ons opnemen via 035 – 234 0 444. Wij staan u graag te woord!

[starbox]

Door |2017-06-01T14:49:10+00:00dinsdag, 1 september, 2015|SEO|Reacties voor Content creëren doe je zo!
SENIOR SEO specialist bij internet marketing bureau GO! SEO. Als SEO specialist help ik u graag met het behalen van top posities in zoekmachines als Google en BING! Ook realiseer ik voor u een professionele Magento webshop of website geheel op maat.